Monday 15 October 2012

Minggu Bekerja

HePiii Mondayyyy !!!

Kejap jaa Rasa Nikmat Bercuti.. Maklumlah cuti Hanya 2hari seminggu..
cUTI pLak xkemana-mana. Just lepak kt rumah, masak n layan anak2 buah..
Nak kluar dating BF xdak plak. hahahaha.

Al kisahnyaa nk cerita hal Kemarin laaa.. Bangun pagi2 dlm Pkul 8.00am mcm tu.. Bngun2..mndi n siap Terus g Pasar kononnyaa Nk masak Tomyam. Jlan punya Jlan kt Pasar tu Terasa Nk ubah Menu Plak. nK masak AYAM Masak Merah ! Lamaa jugak aku xmkn ayam masak merah ni. So aku dgn Pantas membelek2 n terus membeli barang2 utk di buat Menu Masak Merah. Hahhhhhhh dah selesai bab membeli Bahan2 kt Pasar Basah. Aku Dgn Riangnya Berjalan Ke bhgian Jual Tudung2 n baju Plak.. DLm xnak Membeli Aku TERbeli jugak laa Tudung. xByk. Beli 1 jaaa. hihihihi....

Dlm Rambang mata nyaa tgh memilih Tudung, ada Plak yg menegur aku. Rupa-rupanya kawan aku msa sekolah menegah dulu... Xbyk Berubah kawn aku sorang tu cuma Aku nmpk Bertambah cantik & Berseri2... Aku sempat laa minta Petuaa. Petua Yg dia Bg kt aKu ialah kawin. hahahaha.
Maklum laa kwn aku Tu pas sekolah Terus gatal Kawin. So skrg pOn dh ada anak, dh Besar dh Pon anak dia umur 2thn.. Comel... Soo Mugkin betol jugak laa kn petua dia tue. Bila kawin Nih Rezeki Bertambah, Lepas Tue ada pulak anak-anak yg bole hiburkan kita. sO sikit sebanyak Muka ni akan kelihatan Beseri-seri laaa. hahahahaha....

Lepas ja borak2 dgn dia kt kedai makcik tu aku pon mintak diri la beransur Pulang. sbb Kalau aku sembang dgn kawan aku tu malam pon belom siap Ayam masak mErah aku tue. sbb byk sgt benda yg nk dibualkan hakhakahak.. So bila dh smpai rumah Aku dgn pantas menuju ke dapur. Di sbbkan Time pOn dh nk masuk tgh Hari. Terusss Bersihkan ayam. Aku jarang buat bab2 Bersihkan ayam,ikan dll. Sbb tu bila aku Yg buat aku ambik masa yg lama sbb Nk cuci betol2 n buang apa Yg patot. hahaha
Ayam masak Merah aku Tu Aku main campak ja bahan2 dia. Tp yg penting Rasanyaaa Sangat2 Lah SEDAP oKeeee ! Bukan nk Puji diri sendiri Tp Hakikatnya Begitulah hakhakahka.. :D
Selesai Menu utama Terus masak sayur, Buat daging Goreng kunyit, Goreng telur.. Menu Yg sgt2 Simple tp Mengenyangkan Perut. :)


haaa ayam masak merah aku lebih kurang mcm ni... Tp pic ni aku Rembat kt Google jala.
sbb belum nk snap Menu aku smlm tgk2 dh Lincin.
'Ok itu tipu'
hahahahahah



Di sebabkan Cuti Hanya Sabtu & Ahad so Hanya 2 hari jaa laa aku dpt Masak kt dapur.. Klau Hari bekerja mmg Xsempat Coz da smpai umah pOn dh Lewat. So Makan nasi Bungkus jaaa utk mLam.
Maklum laaa Busy Bekerja. Mungkin ada rezeki lps kwin nnti jadi Suri rumah Bole la masak Tiap2 Hari. hihihihi....

Apa2 pon Hari Nieyh Adalah Hari Isnin Yg sgt Best ! Sbb Hari Ni pagi2 dh hujan Lebat. So masuk keja pon dh nk Tgh Hari. Masuk keja Bontot pon Xsmpat nk Panas tgk2 Jam dh wktu Lunch. sO dgn Muka Xbersalah Kuar Lunch pulak hahahaha. Tp Hari Ni Rajin Tak Tentu Pasal, Rasa Bontot melekat plak kt kerusi Tue. Pukul 6ptg Bru Gerak blk Rumah. Wahhhh semangat kau YEr Cik Amy :)
Sedangkan Bukannya Buat keja pOn melayan movie n Fb Jerr... hihihihih. 

So itu saja Utk Hariii Nieyh... NNty free nk mmbebel Lagi .............. Assalamualaikum :D




No comments:

Post a Comment